söndag 24 juli 2011

Tillbaka

Kära tappra Bloggläsare!

Jag blir så nyfiken på vilka ni är, för trots att jag måste vara den sämsta bloggaren i världshistorien (eller i alla fall den bloggare som har längst tid mellan inläggen) så är ni ändå en tapper skara som frekvent går in här och hoppfullt väntar på uppdatering.

Och ni är fler till antalet än vad sambon, bästa kompisen och mamma kan komma upp i.

Livet rusar på i snabb takt. Under de två månader som förflutit sedan senaste inlägget har jag:
jobbat, blivit stolt fadder (som gudmor minus Gud), gått på bröllop, tre vänner har fått barn, varit på dop (som namngivningsfest fast plus Gud), kört go-cart med jobbet, haft maginfluensan, jobbat lite till och sedan bäst av allt haft semester i nästan tre veckor varav en spenderades i Storlien. Storlien, för dem som inte känner till det ligger en liten bit från Åre och cirka en timme från Trondheim i Norge.

Det är tredje gången vi åker dit. Vi bor i en andelstuga som vi lånar av sambons föräldrar.
Jag älskar verkligen lugnet, stillheten och oändliga vidderna där uppe. Det känns som man rensar och startar om systemet.

Det är en mäktig känsla att omedelbart känna sig hemma på en plats man aldrig varit på tidigare!

















För två år sedan bar jag lillskruttan i magen upp för fjällen, i år fick hon (antingen springa lös) eller hänga i en sele på ryggen. Det sistnämnda var avsevärt mycket lättare jämfört med att bära i magen.

God kväll till er alla!

2 kommentarer:

  1. Trevligt att du är tillbaka! :)
    Ja jag brukar ju kika förbi här lite då & då så jag är en i den "tappra skaran" besökare. ;)
    Ha det gott! Kram //Lisa

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är "tillbaka", jag har kollat in då och då efter nya inlägg! Åh vad roligt det vore om vi kunde följa med er upp till Storlien någon gång, det ser verkligen helt underbart ut. Sådana platser som bara fyller själen med ny energi igen.

    Kram på dig!
    Nickan

    SvaraRadera