tisdag 17 maj 2011

DörrFint

Pysslat lite vid stora ingången. Äntligen gjort något åt julkransarna med kanelstänger (ups...)
och fått lite vår/sommar känsla på kransarna istället.





Det extremt avancerade kransgörandet tog max 5 min per krans. Det är en vanlig neutral krans från Blomsterlandet som jag sedan virat en blomgirlang runt som jag köpt på Indiska. Girlangen är cirka en meter lång och väldigt fiffig för den går att ha liggandes på bordet när man skall duka fint också.












Om man tittar riktigt noga på bilden ser man att vi är iakttagna



Det blev även lite nytt i mina gamla urnor. Det var min snälla mor som förbarmade sig över de stackars buxbom som tyvärr gett upp sista andan under vintern och nu såg bedrövliga ut där de stod så nu huserar två nya fina (levande) buxbommar (buxboms?) i urnorna istället.








Urnorna är ärvda från min fars föräldrahem och de betyder väldigt mycket för mig att de ny pryder ingången till mitt, Sambon och Busungens hem.

1 kommentar:

  1. Så fint det blev! Alltid trevligt att ha en välkomnande entré ju! :)

    SvaraRadera