måndag 16 maj 2011

Avbrott

Det är inte bara på bloggen det har varit ett Avbrott utan även i riktiga livet.

Att försöka få till en middag när strömmen försvinner, kommer tillbaka för att genast försvinna igen fyra gånger på två timmar är knepigt så ikväll blev det till slut tema grillning då den lyckligtvis är helt oberoende av amperen. Det blev rödvinsmarinerad fläskytterfilé med haricovertes, broccoli, sparris och ett örtsmör till.  

Mums


Det som redan tittat upp ur jorden är rädisor



Visst är det en helt ljuvlig tid just nu?

Var är pausknappen?
Maj är min absoluta favoritmånad, allting ligger framför mig, temperaturen är lagom och bäst av allt:
det växer och knakar så man riktigt kan höra det.
Under förutsättning att man ger sig själv tid att lyssna efter så klart.
Vilket ju är svårt så här års. På mitt jobb är det rusningstrafik maj-september och att ge sig själv tid för eftertanke eller en rast är inte det lättaste.

Att odla är verkligen världens bästa och billigaste terapiform.


Blomman för dagen (Ipomoea tricolor) samt i förgrunden jätteprydnadspumpor till hösten


                               Citronmeliss (Melissa officinalis), även kallad "bisuga" eller "hjärtansfröjd


                                                                   Grön Paprika 



Trevlig försommarkväll

3 kommentarer:

  1. Tur att det är maj och inte smällkalla vintern, då känns det ju ändå helt ok att grilla. ;)

    Vad duktig du är på att odla! Det verkar så mysigt att odla men jag gör det typ aldrig själv ändå.
    Men jag beundrar gärna andras planteringar istället. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Oj jösses, den meningen trodde jag inte jag skulle höra från dig ;) Att odla är som terapi ;) hihi men I like it! Blomman för dagen växer på bra ser jag, härligt. Mina plantor växer urdåligt i år, jag har misskött dem så, men några har blivit bra iaf. Har två sorters sallad som kommit upp, såg idag att spenat tittat upp, har ett gäng tomat och paprika i växthuset och annat som jag väntar på. Men att ha plantor inne är också lite knepigt när våra fönster är så låga och sonen så himla lång nuförtiden..... host. Vi måste ses snart!!!! Saknar.

    PS: Maj är nog min favoritmånad med, ljuvligt. Jag hatar att tiden går så fort nu :(

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha Ja det är nästan så man skulle kunna tro att jag snott den meningen från din blogg, söta du ;-)

    SvaraRadera