onsdag 13 april 2011

Att Köpa eller inte Köpa, det är Frågan

Fick frågan häromdagen huruvida jag ångrar vissa mindre lyckade loppisköp men det måste jag säga sker väldigt sällan.

Köpen man ångrar är de man inte gjorde.

Ack vad jag har grämt mig ibland över missade skatter. Där man var för långsam (på loppisen jag var i söndags blev jag bokstavligen av med en sak som jag höll i handen) för snål eller för praktiskt lagd.
Nej, Bättre att köpa (till rimlig kostnad!) och blir något fel kan man alltid sälja det på Tradera och till och med tjäna en slant.

Men för att slippa alltför många suckar från sambon så försöker jag nu verkligen begränsa mina inköp till de saker där det känns som att en bit av hjärtat dör om saken ifråga inte flyttar med mig hem.


Höromdagen fick exempelvis dessa skönheter följa med hem.

Är de inte helt fantastiskt fina? Handtagen är i porslin.
Gav 160 kronor för båda, det tycker jag var ett mycket bra pris.









Kvällen rymmer Tre Trevliga B:n: BioBesök, Barnvakt och Bubbelsoda (=cola), Bye Bye

3 kommentarer:

  1. I söndags?? I söndags? Var du på fler loppisar i helgen, utan mig? :O

    Hihi jag ser tapeten!! ;) Vi får gå på loppis ihop snart igen, det är förfärligt kul :) Fast inte nu på lördag, då ska vi fälla ett träd.

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. De var jättefina, handtagen och den lite högre kanten på ena sidan gjorde dom verkligen speciella. Passar fint med orkidéer i dom också! :)

    Ha det gott!
    Kram //Lisa

    SvaraRadera
  3. Oj, tryckfelsnisse, såklart var loppisen i lördags, skulle jag gå på loppis utan dig, nehe vet du vad ;-)

    SvaraRadera