fredag 22 april 2011

Easter Bitch






Då Herrn i Huset är ute på de två haven och seglar runt och jag själv jobbar mycket i påsk är påskpyntningen här hemma mindre än sparsmakad, se ovan, that´s it.

Så i brist på påskpynt och pyssel så bjuder jag istället på en liten påskrelaterad historia som får mig att skratta varje gång jag hör den.




Ni har verkligen missat något i livet om ni inte läst David Batras fantastiska böcker "Den som inte tar bort luddet ska dö" och uppföljaren "Det här var ju tråkigt", där han under årens lopp sammanställt lappar som människor klistrat upp i trapphus, tvättstugor eller på folks bilar där bla den odödliga klassikern "till dig som ställt din bil på min parkeringsplats. Må lössen från 10 000 kameler hemsöka ditt könsorgan" har sitt ursprung.

Men om möjligt är faktiskt Batras egna essäer om hans ursprung och livsresa mer underhållande än själva lapparna i sig:


"Jag bodde i USA när jag var liten och givetvis skulle vi fira högtider på svenskt vis. När det var Påsk så skickade mamma därför ut mig i kvarteret iklädd kvinnokläder med en stor kvast mellan benen. Jag hade en tom kaffepanna som jag skulle försöka få mina grannar att fylla med godis, men när jag stod framför den förste bistre amerikanen som tyckte det var lagom kul att bli väckt av en skånskindisk  femåring i kvinnokäder fick jag någon form av black out. Vad heter egentligen påskkärring på engelska?

Det slutade med att jag i panik skrek: GIVE ME CANDY. I AM AN EASTER BITCH"


Trevlig Påsk önskas Alla!





1 kommentar:

  1. The Easter Bitch, en äkta klassiker :) Jag visste inte att det fanns en uppföljare, vad kul. Ska tipsa sambon, han älskade ju "luddet-boken". Just nu spelar han Wii som en tok därnere och jag ska gå och lägga mig och sussa ihop med underbaraste lillpyret. Är så tacksam, tacksam och lycklig för vad jag har och var jag är nu. Ödmjukt tacksam.

    Tack för att ni kom förbi i fredags, det var supermysigt! Tycker så mycket om er. Hoppas du får roligt på auktionen och hittar nåt kul du kan visa här sen ;)

    Kram!

    SvaraRadera