tisdag 15 mars 2011

Det perfekta inlägget

Om man som jag är husägare, dessutom med stort inredningsintresse och trogen bloggläsare
är det ju på vippen omöjligt att aldrig tänkt tanken att faktiskt dra i gång en egen blogg.

Men har man som jag även det extremt enerverande och mycket tidskrävande karaktärsdraget i form av en smått perfektionistisk läggning så kan det ta lite tid att faktiskt komma igång; att pränta ned det där första skälvande blogginlägget. Sisådär en två-tre år.

Det allra första inlägget som lägger an tonen för läsarna, bygger upp ett intresse, en vilja att läsa och få se mer, definierar och förtydligar bloggens syfte.
Det första inlägget som dessutom skall vara en kortfattad, kvick presentationen av personen bakom bloggen.
Det första inlägget, som jag med andra ord gott skulle kunna vänta med att skriva ytterligare en två-tre år om det skall uppfylla alla krav ovan.

Alltså så struntar jag i det och så tar vi det allt eftersom istället.
Jag hoppas att jag finner några trogna läsare som vill följa mig och min familj när vi så sakteliga renoverar vårt drömhus, drömmer och planerar och däremellan lagar väldigt god mat och umgås med underbara människor som vi älskar och inspireras av. Välkomna!

Förrästen, hur det på gott och ont är att vara perfektionist skall jag berätta mer om en annan gång.

4 kommentarer:

  1. Ääääääääääääääääääääääääääääääääääääntligen! Bloggvärlden är numera en mycket rikare plats :)

    Ni har ett underbart mysigt hem, du fotar så fint och alla era projekt vill givetvis många fler bloggläsare än jag, få följa. Du måste visa t ex TV-skåpet, ommålningen av gungstolen, ert ljuvliga lilla badrum nere, båtinspirerade tvättstugan, dina skyltfynd, nya tapeten i matsalen osv osv osv =) Matfoton och recept ser jag också fram emot, du lagare utav läckerheter!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Smickrare där ;-) *krama*

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Nu har "Ovala drömmar-Veronica" tipsat om din blogg och jag tog genast en sväng hit.
    Lägger din blogg på min "följar-lista" för det jag sett och läst hittills ger helt klart mersmak! :)

    Ha de!
    ///Lisa

    SvaraRadera
  4. Å då kan jag göra en trevägs (?) tipsning här med om Lisas blogg, hon är så jäkla duktig på att fotografera!

    /"Ovala-drömmar-Veronica" ;)

    SvaraRadera