måndag 21 mars 2011

Jag kan Flyga

Idag har varit en mycket bra dag.

Den har dock inte innehållit vare sig Sovmorgon, Ledighet, Löning eller Sötsaker, vilket annars brukar vara mina fyra stöttepelare i definitionen av en bra dag. 

Utan istället har den inkluderat att stiga upp halv sex och de vanliga sysslorna med hämtning/lämning på dagis, arbete och hushållssysslor samt en ständig närvarande, tärande längtan efter frånvarande Sambo (jag är gräsänka två veckor varje månad).

Men det låter ju inte som någon speciell dag tänker ni?

Jag vaknade 5 min innan rakt-in i-märgen-alarmet började tjuta och kunde morna mig och sedan stänga av klockan strax innan det hann börja göra väsen av sig.
Lilla E var på strålande humör på dagislämningen och vinkade glatt hej då vilket alltid gör ett mammahjärta ungefär fem ton lättare på väg till jobbet.
Väl på arbetet var det väldigt lite av den sedvanliga stressen och levererandet av tråkiga besked utan istället en dag full av Lugn och Kontroll, Tacksamhet och Tillfrisknanden.
Väl hemma en promenad i det underbara vårvädret. Våren står verkligen bakom husknuten och trycker nu, det är Nära!


Jag är så varm i mitt hjärta, idag kan jag flyga.
Ni alla underbara människor i min närhet.
Upptäckte precis att min älskade vän skrivit ett jättefint inlägg om mig i sin ovala blogg.

Ikväll blir det inte några Nyheter, ikväll får världen vänta,
Ikväll tänker jag somna i en underbar förvissning om att allt kommer att bli bra.


Apropå vårkänslor så drabbades jag perakut av dessa igår, de så att säga tog mig med storm och tvingade ut mig i trädgården, där målarpenseln fick brukas för första gången i år.

Ser ni vad det ska bli?



En ledtråd är att den ska innehålla sand och användas av Lilla E.


Och Jo, det var ganska kallt om fingrarna emellanåt, men plankorna torkade i alla fall som de skulle.

1 kommentar:

  1. Ja det var ju tur att det inte skulle bli en början till småplanks-staket iaf... ;) med tanke på er fotbollsplan till tomt så skulle det nog bli ett vääääääldigt långt projekt ;P

    SvaraRadera