måndag 28 mars 2011

Loppisfrossa

Våååår


Gårdagen började illa.
Kör med bilen rakt över min lilla dotters dockvagn som kilar sig fast i hjulhuset (hon var ej i närheten).
Jag är sen, min vän väntar på mig. Parkeringen är fylld till bristningsgränsen.
Jag skyndar och betalar mitt inträde. Stress blandas med högljudda röster i den instängda luften och det är packat med människor som drar och sliter.
En lätt panikänsla sköljer över mig, det finns ingenstans att ta vägen. Börjar ifrågasätta vad jag gör här på min lediga söndag.
Tvekar, velar, tittar efter utgången.

Och så där, mitt hjärta bultar hårt.
Den är magnifik.
En långsam pensionär är i min väg, jag makar mig närmre, måste röra vid den.
Väger den i handen, synar prislappen, vacker men kostsam. Tar några tvekande steg därifrån in i nästa rum, hjärtat värker och skriker.

Jag vänder om, men tänk om den redan är borta, rör mig så snabbt jag kan i massan av människor.
Den är kvar. Jag närmar mig långsamt, långsamt.

Tittar runt, tar upp en fullständigt gräslig porslinstomte då jag inte vill vara för uppenbar.
Tar upp den igen, möter mannens blick, anlägger en svår min, förhandlingarna inleds.

Någon minut senare är jag en mycket lycklig hästägare.


 





Släpp fångarne loss, det är vår för jag har varit på årets första riktiga loppis med bord både ute som inne, men vi föredrog helt klart borden inomhus vårkänslor till trots pga uppenbar känsla av minustemp utomhus.

Ibland hittar man baske mig inte ens en stol att vila rumpan på på loppis och sen finns det dagar som idag där man tills slut får ge sig för pengapungen sin är tom och händerna fulla.


loppis




Underbaraste vännen min, med sin Ovala Blogg fyndade minsann hon med och jag räknar med en uppvisning av dessa å det snaraste.
 
           

 Må väl Kära Bloggläsare, Njut av våren.



 

4 kommentarer:

  1. hahaha du är för härlig! Grattis nyblivna hästägare och välkommen i klubben. Din häst är nog dock lite mer underhållsfri och billigare i drift än min vackra pålla var ;) (men en riktig ponny får det ju bli när tösen fyller 7, eller hur? ;O)

    Tack för sällskapet, det var roligt! Ska försöka hinna fota mina fynd, dock var de inte riktigt lika fina som dina, bla bebiskläderna är kanske inte lika fotogena ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. PS hur många barnböcker köpte du egentligen???

    SvaraRadera
  3. Oj oj här har det fyndats! Hästen var ju jättesöt. :)
    Var ni på loppisen på Folkets park i Kalmar? Jag var där igår nämligen och det var knökat med folk! Jag gjorde inga fina fynd dessvärre. :/
    Ha det gott!
    Kram //Lisa

    SvaraRadera
  4. 16 barnböcker :-)
    (kostar de bara mellan 2-10 kr så kan liksom passa på)
    Ja, det var folkets park, vi var där precis när det öppnade, men himmel vad folk det var. det var verkligen nästan så man inte stod ut. Kram

    SvaraRadera