fredag 18 mars 2011

Första intrycket




I mitt yrke ingår att ständigt konfronteras med nya bekantskaper och där det ligger på min lott att mycket snabbt läsa av människan framför mig och bestämma mitt förhållningssätt till personen i fråga, göra upp en plan för hur vi skall gå vidare, vara bestämd men förstående, ödmjuk men respektingivande, inkännande och kompetent.

Jag skall helt enkelt göra ett Gott Intryck på i genomsnitt 15-20 nya människor per dag.

Behöver jag tillägga att kontot med social kompetens mot slutet av arbetsdagen är totalt dränerat? Eller att sambon endast får enstaviga, jakande suckar när han undrar om middagen han tillrett smakade, att prata i telefon på min fritid är bland det mest meningslösa jag vet (jag har luren klistrad i örat halva arbetsdagen) och gamla, fina vänner som man kan sitta alldeles tysta med verkligen är guld värda.

Idag visar jag några bilder på vår entre, vårt kära hus första intryck på dess nya gäster.


 

Vår groventredörr, med vakthunden framför.


Och här är vår framsida som det såg ut när vi flyttade in för 3,5 år sedan. Och jag vill bara uppmärksamma er Kära läsare (om jag har hunnit få några ännu?!) på att jag alltså har målat en redan vit dörr RÖD! Och därmed faller min sambos tes om att jag så sakteliga försöker måla världen vit helt platt.

Vilket är finast, före eller efterbilden? Säger ni innan så gråter jag blod ;-)

3 kommentarer:

  1. FÖRE, definitivt före! haha nej jag bara skojar ;) Min kärlek till vitt till trots så tycker jag att huset har mer karaktär med röda dörrar, mycket finare!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du bloggar! Vad ska det handla om?
    Naturligtvis är efterbilden på er entré finast, vi ska ju måla våra dörrar i samma färg (i en avlägsen framtid).
    Må väl och blogga på!
    Christel

    SvaraRadera
  3. Gillar de vinröda dörrarna skarpt.Entren ser mycket inbjudande ut.Tror minsann Du/Ni fått en bloggläsare till.Ska bli spännande att följa Er renovering! kram *piah*

    SvaraRadera